استاندار مرکزی گفت: تمام ظرفیت‌ها در راستای برگزاری هر چه بهتر آزمون نهایی این استان بکار گرفته شود، چرا که این آزمون در سرنوشت آینده‌سازان کشور نقش برجسته‌ای دارد.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸ 17 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه عصر سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک، افزود: فرصت زیادی تا برگزاری آزمون سراسری باقی نمانده، هفته آتی، آزمون‌های نهایی مقطع پایانی دوره متوسط دوم به مدت ۱۱ روز با حساسیت آغاز می‌شود که اهمیت این آزمون کمتر از کنکور نیست.
وی تاکید کرد: خانواده‌ها و همچنین دست اندرکاران آزمون به خاطر اجرای سطح بالای این آزمون، نگرانی و دغدغه‌هایی دارند که امید است با تامین امنیت سخت افزار و زیرساخت‌های لازم در این راستا، شاهد برگزاری آزمون دقیق و سالم در سطح استان مرکزی باشیم و در شرایط امن و سالم دانش‌آموزان به موقع سوالات را پاسخ دهند.
نماینده عالی دولت سیزدهم در استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۴۰ درصد نمره این آزمون در کنکور دانشگاه لحاظ می‌شود از این رو تاثیر برگزاری ان آزمون در سرنوشت دانش‌آموزان قابل توجه است.
مخلص الائمه ادامه داد: گرچه مسئولیت برگزاری این آزمون بر عهده آموزش و پرورش است اما انتظار است، فرمانداران در مرکز استان و شهرستان‌ها در برگزاری هر چه بهتر این آزمون نواقص را رفع و تمام ظرفیت‌ها را در این راستا بکار گیرند تا داوطلبان نیز دغدغه و نگرانی از ساعت اول برگزاری آزمون نداشته باشند.
استاندار مرکزی با اشاره اینکه این نشست در راستای هماهنگی نهایی آزمون متوسطه دوم برگزار شده است، گفت: با توجه به اهمیت این رویداد بزرگ علمی، روز گذشته نشستی با وزیر کشور برگزار شد، چرا که رویداد بسیار مهمی پیش رو است و برای نخستین بار این شیوه به منظور توسعه عدالت آموزشی و اختصاص سهم کنکور در طرح سنجش وزارت علوم اجرایی می‌شود.
مخلص الائمه عنوان کرد: می‌طلبد تعامل و هم‌افزایی لازم صورت گیرد تا در این راستا تجربه موفق و پرباری صورت گیرد و سال آتی این سهم ۴۰ درصدی افزایش یابد و به تدریج این نظام آموزشی قالب شود.
وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی ۲۴ روزه، ۱۱ آزمون در سطح استان برگزار می شود، افزود: دستورالعمل‌های لازم برای روسای آموزش و پرورش، مدیران نواحی و فرمانداران ابلاغ شده که امید است تمام تجهیزات و امکانات در مراکز برگزاری آزمون فراهم و روسای شهرستان‌ها و ادارات به حوزه‌ها سرکشی کنند و نظارت بین بخشی از سوی فرمانداران نیز انجام شود.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: آمادگی کامل در ۸۳ حوزه برگزاری آزمون در ۱۵ منطقه ناحیه و شهرستان و ۶ حوزه تصحیح، وجود دارد که امید است دانش‌آموزان استانی در این آزمون با آرامش خاطر، افتخار آفرینی کنند.
مخلص الائمه گفت: ابلاغیه لازم در ارتباط با حوزه بهداشت و درمان و اورژانس و هلال احمر ارسال شده و در صورت نیاز، پزشک وارد حوزه انتخابیه می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت صنایع در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود عنوان کرد: برخی صنایع استان تا سال گذشته به لحاظ وجود مشکلات مالی، زیر چتر حمایتی دولت قرار داشتند که اکنون این واحدهای تولیدی بزرگ از حالت بحرانی خارج شده و امید است در اسرع وقت به دوره رونق و شکوفایی خود دست یابند.
استاندار مرکزی گفت: برخی صنایع در شهرستان‌ها فعال و در حوزه مدرسه‌سازی تعامل و همکاری لازم را دارند اما در دیگر شهرستان‌ها صنایع در حوزه بهداشت و درمان و سلامت ورود کردند که باید اذعان داشت که حوزه آموزش و پرورش و سلامت در اولویت است و صاحبان واحدهای تولیدی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود از نباید هیچ کوششی دریغ کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: امتحانات نهایی باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
 احمدرضا نوازنی افزود: امتحانات نهایی را با همدلی ،همیاری و همکاری مسئولان مربوطه به گونه ای رقم بزنیم که کمترین ایراد را داشته باشد.
وی ادامه داد: تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ رشته‌های انسانی، تجربی و ریاضی به میزان ۴۰ درصد قطعی و برای رشته‌های هنر و زبان به میزان ۲۶ درصد قطعی است و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.
نوازنی بیان کرد: اگر دانش آموزی بنا به دلایلی در کنکور موفق به کسب امتیاز حداقلی نشود با کسب معدل خوب در امتحانات خرداد ماه، ۴۰ درصد نمره قبولی کنکور را از آن خود می‌کند.
وی با بیان اینکه همه مسئولان باید کمک کنند تا آزمون نهایی به بهترین شکل برگزار شود تصریح کرد: دشمن ممکن است به دنبال شیطنت و تحت شعاع قرار دادن حوزه‌های امتحانات باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: امسال ۸۳ حوزه نهایی در سطح استان وجود دارد که با کاهش حوزه های امتحانی در بحث حفاظت از آزمون ایمن‌تر خواهیم بود.
وی با بیان تاکید وزارت آموزش و پرورش در خصوص حذف حوزه‌های زیر ۱۰۰ نفر ادامه داد: مدارس شبانه روزی کوثر ویژه دانش آموزان دختر و حاج کاظمی ویژه دانش آموزان پسر در اراک برای راحتی دانش آموزان که محل زندگی آنان دور از حوزه امتحانی قرار دارند در نظر گرفته شده است.
نوازنی اظهار کرد: صنایع تنها مسبب تعطیلی مدارس به دلایل آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف گاز نباشند و حداقل سهم یک درصدی خود را در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش پرداخت کنند .
وی افزود: امتحانات نهایی سال ۱۴۰۲ ،۳۱ خرداد ماه به مدت ۱۱ روز برگزار می شود و امکانات مورد نیازی از قبیل دوربین، اسکنر تصحیح اوراق و موبایل یاب در حوزه امتحانات تهیه نشده که لازم است صنایع در این زمینه کمک کار آموزش و پرورش باشند.
رییس اداره سنجش و ارزیابی اداره‌کل‌ آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه شهرستان‌های ساوه، ناحیه یک و ۲ اراک، خمین و محلات، ناحیه تصحیح آزمون است، گفت: تمام فرآیندها در راستای تامین نیروی انسانی و تجهیزات و تامین زیرساخت‌های مورد نظر به کارگیری شده است.
علی فارسیجانی افزود: امسال ۱۵ هزار و ۷۹ داوطلب در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند که از این تعداد، چهار هزار نفر از شرکت کنندگان افرادی هستند که برای ترمیم نمره و ایجاد سابقه در این آزمون شرکت می‌کنند تا ۴۰ درصد سهم کنکور را کسب کنند.
وی با بیان اینکه داوطلبان در سنین مختلف در این آزمون شرکت می‌کنند، اظهار کرد: شمار داوطلبان آزمون نهایی نسبت به پارسال ۳۵ درصد افزایش یافته است.
رییس اداره سنجش و ارزیابی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه فرآیند آزمون الکترونیکی است، گفت: هر داوطلب دارای کد و رمز شخصی است و در برگزاری این آزمون سه هزار کارتن کاغذ برای حوزه در همان روز نیاز است، چرا که هر داوطلب ۹ برگ در روز کاغذ استفاده می‌کند.
فارسیجانی ادامه داد: پاسخ برگه شخصی سازه شده و تمام پاسخ برگه‌ها توسط اسکنر، اسکن و در سامانه بارگزاری و سپس برگه‌ها تصحیح می‌شود.
وی با بیان اینکه شلوغ‌ترین حوزه برگزاری آزمون شهرستان ساوه است، افزود: پرینتر، اسکنر و دستگاه تکثیر پرسرعت در محل‌های آزمون نیاز است، چرا که در بعضی از مدارس این تجهیزات موجود نیست، همچنین تمام مراکز آزمون باید به دوربین مدار بسته مجهز باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار